32316, Хмельницька обл., м. Кам'янець-Подільський, вул. Шевченка, 12

Навчально-науковий інститут бізнесу і фінансів

Кафедри інституту

 

Дирекція інституту
В.о. директора інституту

Корженівська Наталія Леонідівна
доктор економічних наук, професор

: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Заступники директора
Заступник з навчальної роботи

Савіцька Світлана Іванівна
кандидат економічних наук, доцент

Відповідальна з наукової та міжнародної діяльності

Гайбура Юлія Анатоліївна
кандидат економічних наук, доцент

Відповідальна з виховної та організаційної роботи

Нісходовська Олена Юріївна
кандидат економічних наук, доцент

Голова науково-методичної комісії інституту

Волощук Юлія Олександрівна
доктор економічних наук, професор

 

Навчальний процес обслуговують:
  • Томаржевська Ніна Валентинівна
    методист інституту бізнесу і фінансів
    : (03849) 6-83-81

В 1972 році при агрономічному факультеті Кам'янець-Подільського сільськогосподарського інституту було відкрите економічне відділення і здійснено набір на перший курс двох груп: економістів-організаторів і економістів з бухгалтерського обліку загальною чисельністю 50 чоловік. В 1974 році на базі цього відділення організовано економічний факультет з набором 150 студентів на очну і 50 – на заочну форми навчання. Деканом факультету став доцент Лотоцький Іван Іванович.

1978 року деканом факультету обрали кандидата економічних наук, доцента Бабаніна Валерія Веніаміновича, який очолював факультет до 1996 року.

З 1996 до 2001 року деканом працював кандидат економічних наук, доцент Володимир Касянович Рудик, з 2001 до 2002 року виконував обов'язки декана Леонід Микитович Двойнос.

З 2002 до 2015 роки факультет очолював доктор економічних наук доцент Рудик Володимир Касянович.

З 2015 року і по теперішній час очолює ННІ бізнесу і фінансів доктор економічних наук, професор, заслужений економіст України МІСЮК Микола Васильович.

НАВЧАЛЬНО-НАУКОВИЙ ІНСТИТУТ БІЗНЕСУ І ФІНАНСІВ ЗДІЙСНЮЄ ПІДГОТОВКУ ЗА СПЕЦІАЛЬНОСТЯМИ:

ОС «Бакалавр»

С1 Економіка та міжнародні економічні відносини (Економіка);

D1 Облік і оподаткування;

D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок;

D3 Менеджмент;

D6 Підприємництво та торгівля;

D7 Публічне управління та адміністрування.

ОС «Магістр»

С1 Економіка та міжнародні економічні відносини (Економіка);

D1 Облік і оподаткування;

D2 Фінанси, банківська справа, страхування та фондовий ринок;

D3 Менеджмент;

D6 Підприємництво та торгівля;

D7 Публічне управління та адміністрування.

ОНС «Доктор філософії»

С1 Економіка та міжнародні економічні відносини (Економіка);

D3 Менеджмент;

Здійснюється підготовка наукових кадрів в аспірантурі та докторантурі за спеціальностями: С1 Економіка та міжнародні економічні відносини (Економіка); D3 «Менеджмент» 

ПЕРЕВАГИ НАВЧАННЯ: 

  • Можливість безкоштовного навчання та отримання іменних стипендій;
  • Навчання з елементами дуальної освіти, участь у програмах академічної мобільності ERASMUS+;
  • Можливість навчатися дистанційно.
  • Студенти, за бажанням, можуть паралельно здобути військову спеціальну освіту.
  • Випускник отримує державний диплом Європейського зразка про вищу освіту. 

Студенти, які володіють іноземною мовою, за бажанням можуть проходити закордонне стажування в кращих фермерських та інших господарствах у США, Австрії, Німеччині, Франції, Данії, Швеції, Фінляндії, Великобританії та інших країнах світу.

Науково-інноваційна діяльність

Науково-інноваційна діяльність у навчально-науковому інституті бізнесу і фінансів є невід’ємною складовою освітньої діяльності та провадиться з метою інтеграції наукової, освітньої і виробничої діяльності в системі вищої освіти.

Наукова та науково-технічна діяльність навчально-наукового інституту бізнесу і фінансів здійснюється за такими напрямами досліджень:

  • формування стратегії та пріоритетів інноваційного розвитку аграрного сектору економіки в умовах глобалізації;
  • удосконалення системи управління розвитком суб’єктів господарювання та сільських територій;
  • організаційно-методичні засади обліку, оподаткування та контролю в умовах економічної трансформації та міжнародної інтеграції;
  • стратегічні пріоритети інноваційного розвитку та безпекового порядку вигідного інтегрування України в світовий економічний простір в умовах неоіндустріальної модернізації;
  • забезпечення сталого розвитку фінансової системи України в умовах глобалізації.

Наукові дослідження в ННІБФ виконуються на базі інфраструктури чотирьох кафедр, де наукову діяльність забезпечують високопрофесійні наукові й науково-педагогічні працівники.

За результатами досліджень протягом останніх п’яти років науково-педагогічними працівниками інституту опубліковано близько 400 наукових праць, з яких 46 монографій, в міжнародних наукометричних базах Scopus – 68, Web of Science – 73, у фахових наукових виданнях України категорії Б – 208 наукових статей.

Підготовка і формування сучасного наукового кадрового потенціалу, здатного забезпечити розробку та впровадження інноваційних наукових розробок, здійснюється в аспірантурі і докторантурі за спеціальностями 051 «Економіка» і 073 «Менеджмент».

Молоді науковці та студенти інституту об’єднані в Наукове товариство студентів та молодих учених університету. Окрім того, в навчально-науковому інституті бізнесу і фінансів на базі кожної з кафедр успішно функціонують наукові студентські формування: дискусійний клуб «Актуальні проблеми управління та адміністрування: теоретичні і практичні аспекти», науковий англомовний гурток «Accounting», студентські наукові гуртки – «Менеджер», «Сучасні статистичні методи аналізу соціально-економічного розвитку», «Ажур», «Економічна політика», «Фінансист».

Традиційно в навчально-науковому інституті бізнесу і фінансів на кожній із кафедр щорічно проводяться науково-практичні заходи – Міжнародні і Всеукраїнські науково-практичні конференції, вебінари, семінари, форуми, «круглі столи», в яких беруть участь науково-педагогічні працівники, молоді вчені та здобувачі освіти усіх рівнів освіти, працівники інших навчальних закладів, підприємств, організацій та установ.

МІЖНАРОДНІ ЗВ’ЯЗКИ

З метою інтеграції міжнародного компонента в науково-дослідницьку, освітньо-виховну та громадську діяльність, забезпечення інформаційного обміну та розширення наукових контактів, кафедри Навчально-наукового інституту бізнесу і фінансів ПДУ підтримують численні міжнародні зв’язки.

Науково-педагогічні працівники Інституту проводять наукові дослідження, підвищують кваліфікацію, проходять стажування у зарубіжних наукових установах та вищих навчальних закладах.

Так, науково-педагогічні працівники та здобувачі ступеня доктора філософії мають можливість взяти участь у проєкті UNIgreen Європейського альянсу університетів, де представлено університети з Іспанії, Франції, Португалії, Італії, Бельгії, Болгарії, Ісландії та Польщі.

Співробітники Інституту мають можливість проходити науково-педагогічне стажування за фінансуванням Власного стипендіального фонду Варшавського університету природничих наук (SGGW), Польща та за Міжнародною програмою Польського комітету у справах ЮНЕСКО.

Програма мобільності студентів та викладачів ERASMUS + реалізується у партнерстві з Краківським аграрним університетом (Польща), Університетом прикладних наук у Тарнові (Польща), Політехнічним університетом Картахени (Іспанія).

Науково-педагогічні працівники та студенти Інституту приймають активну участь у Міжнародному освітньо-науковому проєкті «Summer Field School (Hybrid) on MOUNTAIN ECOSYSTEMS & RESOURCES MANAGEMENT», організований The Grassroots Institute (Canada). Процес реалізації проєкту відуваєься у тісній співпраці з університетами світу та громадськими інституціями що стосується проблемних питань управління ресурсами та вирішенні проблем сталого розвитку. 

ОРГАНІЗАЦІЙНО-ВИХОВНА РОБОТА

Важливою складовою освітнього процесу навчально-наукового інституту бізнесу і фінансів є організаційно-виховна робота, яка здійснюється із використанням сучасного виховного потенціалу студентського самоврядування та має на меті спрямувати молодь на забезпечення гармонійного цілісного розвитку особистості, здатної до самоосвіти, саморозвитку та самостійного мислення. Навчальний процес поєднується із вихованням у студентів справжніх патріотичних якостей, формування моральних, культурних, ідейних, духовних цінностей. Набуття комунікативних, лідерських якостей, здатність самостійно приймати рішення у професійній діяльності, які у змозі створити позитивні зміни в соціумі.

Заходи, що проводяться за участю студентського активу, охоплюють не тільки освітню, науково-дослідну роботу, а й спортивно-оздоровчу, національно-патріотичну, культурно-побутову та організацію дозвілля.

Організаційно-виховна робота здійснюється у відповідності з комплексним планом виховної роботи навчально-наукового інститут бізнесу і фінансів разом із його структурними підрозділами (кафедри)

Загальне керівництво виховним процесом здійснює директор навчально-наукового інституту бізнесу і фінансів професор Микола МІСЮК, заступник з організаційно-виховної роботи ННІБІФ Олена НІСХОДОВСЬКА та президент Студентського парламенту, голова студентської ради ННІБІФ Роксолана БІЛЯВСЬКА. Вагома частка у забезпеченні виховного процесу належить науково-педагогічним працівникам інституту - керівникам академічних груп та раді студентського самоврядування, які у своїй діяльності дотримуються принципів науковості, гуманізму, демократизму, добровільності та патріотизму.

Щороку в університеті традиційно відзначають День знань. навчально-науковий інститут бізнесу і фінансів теж бере участь у заході, щоб привітати своїх здобувачів у перший навчальний день, довести важливість знань, які вони здобудуть за обраною спеціальністю та в навчальному процесі в цілому.

З метою налагодження ефективної комунікації, висвітлення діяльності навчально-наукового інституту бізнесу і фінансів, представлення освітніх ступенів за різними спеціальностями, за якими здійснюється підготовка фахівців, науково педагогічні працівники беруть участь у різноманітних заходах, спрямованих на профорієнтацію. Проводяться Дні відкритих дверей, де абітурієнти та їхні батьки можуть дізнатися про правила вступу до університету, ознайомитися з матеріально-технічною базою, умовами навчання, поспілкуватися з адміністрацією та професорсько-викладацьким складом, отримати консультації щодо вибору спеціальності та форми навчання.

У складі інституту функціонує рада студентського самоврядування – комітет здобувачів освіти та молодих вчених. Студентське самоврядування є тим підґрунтям, за допомогою якому майбутні фахівці набувають організаторських і управлінських навичок, що стане їм у нагоді в майбутньому. 

Приєднуйтесь та слідкуйте за подіями навчально-наукового інституту бізнесу і фінансів на сайті ЗВО «ПДУ»

Інженерно-технічний факультет

Кафедри факультету

 

Деканат факультету
Декан факультету

Панцир Юрій Іванович
кандидат технічних наук, доцент

: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
Заступники декана
Заступник декана з навчальної роботи

Слободян Сергій Борисович
кандидат фізико-математичних наук, доцент

Відповідальний з наукової та міжнародної діяльності

Комарніцький Сергій Петрович
кандидат технічних наук, доцент

Відповідальна з виховної та організаційної роботи

Семенишена Руслана Володимирівна
кандидат педагогічних наук, доцент

 

Адреса деканату інженерно-технічного факультету:
Проспект Грушевського, 2/8 м. Кам'янець-подільський Хмельницька обл. 32305
Тел.: (03849) 6-83-97
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.

Підготовка інженерів-механіків сільськогосподарського виробництва розпочалася 1 вересня 1966 року. До 1970 року інженерів-механіків готували на відділенні механізації сільського господарства в складі агрономічного факультету (декан - професор Усик Г.Е.). Керував відділенням доцент Печуриця А.М. В різні роки факультет очолювали: доцент Ю.А. Бобильов (1970 - 1977 р.), професор М.І. Самокиш (1977 - 1983 р.), доцент В.К. Фаюстов (1983 - 1988 р.).

З 1988 по 2015 рік деканом факультету працював доктор педагогічних наук, професор, заслужений працівник освіти України Бендера І.М. В 1997 році факультет перемістився на колишню територію військової кафедри, де розмістився в мальовничому куточку поряд з факультетом ветеринарної медицини. З того часу і до 2015 року факультет мав назву – Інститут механізації і електрифікації сільського господарства. З 2015 року деканом інженерно-технічного факультету було обрано доцента Панцира Ю.І.

Положення про інженерно-технічний факультет
Положення про вчену раду Інженерно-технічного факультету
Положення про науково-методичну комісію Інженерно-технічного факультету
Схема Інженерно-технічного факультету
Схема університету
Договори про співпрацю Інженерно-технічного факультету

Інженерно-технічний факультет готує високоякісних фахівців:

бакалаврів за спеціальностями:

  • 208 «Агроінженерія»;
  • 274 «Автомобільний транспорт»;
  • 275 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)»;
  • 015 «Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології)»;

магістрів за спеціальностями:

  • 208 «Агроінженерія»;
  • 275 «Транспортні технології (на автомобільному транспорті)»;
  • 015 «Професійна освіта (Аграрне виробництво, переробка сільськогосподарської продукції та харчові технології)»

аспірантура за спеціальностями:

  • 015 Професійна освіта (за спеціалізаціями)

Форми навчання:  денна, вечірня, дистанційна (заочна).

На інженерно-технічному факультеті навчається більше 1000 студентів за денною формою навчання. Спеціальні інженерні дисципліни читають близько 40 викладачів (професорів та доцентів). У складі факультету функціонує 4 кафедри. Навчання проходить у спеціалізованих лабораторіях із сучасним обладнанням і зразками техніки. Значна увага приділяється вивченню загальнотехнічних і загальноінженерних дисциплін, що дає можливість працевлаштовуватись не тільки в аграрні, а й в інші підприємства України. Під час навчання студенти мають можливість здобувати робітничі професії газо-електро-зварювальника, водія та  тракториста-машиніста.

Практичне навчання здійснюється на навчальному полігоні, у численних філіалах кафедр та безпосередньо на виробництві. Кращі студенти обираються для навчання і роботи у великих аграрних компаніях «ЕНСЕЛКО», «Кернел», «Сварог», «Мрія», «Миронівський хлібопродукт» та ін., а по закінченні випускники успішно працюють у цих компаніях.

Студенти, які добре навчаються і володіють необхідними знаннями з іноземної мови, мають можливість проходити практики та стажування за кордоном в передових аграрних господарствах Польщі, Німеччини, Англії, Австрії, Чехії, Фінляндії, Швейцарії, Нідерландів та США.

Тільки за останні п'ять років співробітниками факультету опубліковано понад 300 наукових праць, отримано більше 40 патентів на винахід. В 20% від всієї кількості наукової продукції співавторами виступають студенти.

За бажанням студенти паралельно з основним навчанням можуть проходити військову підготовку і одержати військове звання офіцера запасу. Після закінчення терміну навчання за освітнім ступенем «Бакалавр» бажаючі можуть отримати спеціальність іншого спрямування в Навчально-науковому центрі перепідготовки і підвищення кваліфікації. До послуг наших студентів - бібліотека (одна з найкращих серед аграрних навчальних закладів), спортивні зали та майданчики, комфортабельні гуртожитки, студентська їдальня та мережа буфетів, комп'ютерні класи з мережею Internet тощо. В усіх навчальних корпусах є покриття WiFi. Студенти під час навчання мають змогу не лише здобути професійні знання, але й збагатитися духовно, підвищити особистий культурний рівень. Вони беруть активну участь у художній самодіяльності: танцювальні колективи «Горлиця», «Подільський колос», духовий оркестр та ін. Гордістю університету є команда КВК «Аграрвард», яка успішно виступає на сценах університету та за його межами.

Кожен студент факультету, який бажає розвинути свої спортивні здібності, має змогу зробити це, займаючись у спортивних секціях чи беручи участь у спортивних змаганнях. Щорічно студенти беруть участь у змаганнях з футболу, волейболу, легкої атлетики, гирьового спорту, шахів і шашок.

Інженерно-технічний факультет є піонером впровадження в системі аграрної освіти України ступеневої підготовки фахівців та наскрізної організації курсового і дипломного проектування, що передбачає скорочення терміну навчання після закінчення училищ, технікумів і коледжів.

Після отримання диплома фахівці можуть працевлаштовуватись на такі посади:

  • «Агроінженерія» - керівник с.-г. підприємства, головний інженер с.-г. підприємства, інженер-конструктор, інженер з експлуатації та ремонту с.-г. техніки, інженер переробних підприємств.
  • «Професійна освіта (Технологія виробництва і переробка продуктів сільського господарства)» - керівник професійно-технічного навчального закладу (директор, завуч), викладач технічних дисциплін, методист, інженер с.-г. підприємства.
  • «Транспортні технології» - керівник транспортного підприємства, інспектор з міжнародних транспортних перевезень та контролю за дорожнім рухом, інженер-контролер митної служби, працівник сервісних центрів МВС, працівник патрульних підрозділів поліції.
  • «Автомобільний транспорт» - керівник автосервісних підприємств,  інженер з експлуатації і ремонту транспортних засобів, працівник сервісних центрів МВС, менеджер центрів забезпечення автозапчастинами.

Факультет агротехнологій і природокористування

Кафедри факультету

 

Деканат факультету
 
Декан

Лапчинський Віталій Васильович
кандидат сільськогосподарських наук

: +380677354247
: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
 
Заступник декана з навчальної роботи

Безвіконний Петро Васильович
кандидат сільськогосподарських наук, доцент

: (03849) 6-83-39
Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
 
Відповідальна з наукової та міжнародної роботи

Небаба Катерина Станіславівна
кандидат сільськогосподарських наук, асистент

: (097) 532-44-00
: Ця електронна адреса захищена від спам-ботів. Вам необхідно увімкнути JavaScript, щоб побачити її.
 
Відповідальна з виховної та організаційної роботи

Шейко Ірина Миколаївна

 
Секретар денної форми навчання

Пасяк Олена Василівна

: (03849) 6-83-39

 

Історія розвитку

Історія факультету агротехнологій і природокористування почала свій відлік у 1919 році після відкриття сільськогосподарського факультету при Кам'янець-Подільському державному українському університеті. Факультет вперше на Правобережній Україні розпочав підготовку фахівців з вищою агрономічною освітою для села.

У 1921 році на базі цього факультету створено сільськогосподарський інститут, який готував агрономів і зоотехніків. Після трьох років навчання випускники отримували диплом агронома. В 1930 році був створений інститут технічних культур для підготовки агрономів. З 1933 року інститут технічних культур переведено до Житомира, а в 1955 році у відновленому Кам'янець-Подільському сільськогосподарському інституті продовжено підготовку агрономів.

Гордість факультету

Протягом усього періоду функціонування факультету, науково-педагогічними працівниками переважно для галузі сільського господарства підготовлено понад 12 тис. кваліфікованих фахівців.

Серед випускників факультету — державні і політичні діячі, відомі науковці — видатний генетик, автор світового відкриття мутагенної дії екзогенної ДНК Тарнавський М. Д.; доктор сільськогосподарських наук Лехнович В. С.; директор науково-дослідного інституту біоенергетичних культур і цукрових буряків НААН України, доктор сільськогосподарських наук, професор, академік НААН України Роїк М. В.; академік НААН України Дзюбецький Б. В.; Герой України Іващук П. В.; знані виробничники — заслужені агрономи України Савков В. О., Плескачова З. В., Сірик В. Г., Мовченко В. П.; народні депутати України різних скликань Мельничук М. В., Тимчук С. А., Томич І. Ф., Рудик І. Л., Ядуха В. С.; доктори сільськогосподарських наук, професори, заслужені діячі науки і техніки України Бахмат М. І., Овчарук В. І., Шерепітко В. В., Гончарук В. О., Гораш О. С.; заслужений працівник сільського господарства України Строяновський В. С.; доктор юридичних наук, професор, заслужений працівник освіти України, генерал-майор СБУ Стрельбицький М. П. та багато інших.

На факультеті працювали такі відомі вчені-аграрники: професори, доктори наук Алексєєва О.С., Блажевський В.К., Горєв Л.М., Гулай В.І., Макрушин М.М., Іжик М.К., Назаренко І.І., Ермантраут Е.Р., Оліневич В.О., Перепечко М.П., Ройченко Г.І., Ступаков В.П., Слободян С.М., Сербін С.С., Хоменко О.Д., Усик Г.Є., Якименко А.С., Топольний Ф.П., Тягни-Рядно М.Г., Шевчук В.К., Ковтуник І.М., Марковський В.С. Серед випускників – понад 40 заслужених агрономів, заслужених працівників сільського господарства, більше 170 докторів і кандидатів наук.

Структура факультету та кадрове забезпечення

До складу факультету входять 5 кафедр :

-          кафедра садово-паркового господарства, геодезії і землеустрою;

-          кафедра рослинництва селекції та насінництва;

-          кафедра садівництва і виноградарства;

-          кафедра екології і загальнобіологічних дисциплін;

-          кафедра землеробства, ґрунтознавства та захисту рослин.

Науково-педагогічний персонал факультету налічує 44 науково-педагогічних працівників, з яких 11 докторів наук, професорів, 30 кандидатів наук, доцентів серед яких: 3 – заслужені діячі науки і техніки України, 1 – заслужений працівник освіти України, 1 – заслужений працівник сільського господарства України, 5 – відмінників освіти України, 9 – відмінників аграрної освіти і науки України.

Напрями підготовки (спеціальності) факультету

Напрями підготовки фахівців

Сьогодні на факультеті агротехнологій і природокористування здійснюється підготовка фахівців за освітніми ступенями бакалавр та магістр з п’яти спеціальностей:

101 «Екологія»;

193 «Геодезія та землеустрій»;

201 «Агрономія»;

203 «Садівництво, плодоовочівництво та виноградарство»;

206 «Садово-паркове господарство»

За спеціальністю 201 «Агрономія» здійснюється також підготовка фахівців за освітньо-науковим ступенем доктор філософії.

Наші випускники можуть займати наступні посади:

201 «Агрономія»: керівник наукової установи НААН та НАН України; керівник, головний агроном, агроном обласного департаменту агропромислового розвитку; керівник, головний агроном, агроном районного відділу агропромислового розвитку; керівник сільськогосподарського підприємства, компанії, холдингу, фермерського господарства; управляючий підприємством; викладач вищих навчальних закладів; агроном-інспектор насіннєвої інспекції, інспекції з карантину рослин, станції захисту рослин; інспектор служби фітосанітарного контролю на митниці; науковий співробітник у науково-дослідних установах галузі; агроном-дослідник в науково-дослідних установах; менеджер (регіональний представник) компаній-виробників насіння, добрив, засобів захисту рослин; менеджер-консультант з агрономії; аграрний експерт; експерт з моніторингу якості ґрунтів; ґрунтознавець; завідувач лабораторії моніторингу ґрунтів та якості продукції рослинництва; агроном-технолог з переробки продукції рослинництва; технолог з агрономії; агроном цукрового, насіннєвого заводів; агроном виробничої галузі підприємства; помічник агронома.

203 «Садівництво і виноградарство»: керівник наукової установи НААН та НАН України; керівник, головний агроном, агроном обласного департаменту агропромислового розвитку; керівник, головний агроном, агроном районного відділу агропромислового розвитку; керівник сільськогосподарського підприємства, компанії, холдингу, тепличного комбінату, оранжереї, фермерського господарства; управляючий підприємством; викладач вищих навчальних закладів; головний агроном; агроном; агроном-плодівник; агроном-овочівник; агроном-інспектор сільськогосподарської інспекції, інспекції з карантину рослин, станції захисту рослин; інспектор служби фітосанітарного контролю на митниці; науковий співробітник у науково-дослідних установах галузі; агроном-дослідник в науково-дослідних установах; менеджер (регіональний представник) компаній-виробників насіння, добрив, засобів захисту рослин; менеджер-консультант з садівництва, овочівництва і виноградарства; аграрний експерт з садівництва, овочівництва і виноградарства; фахівець із захисту плодових, овочевих рослин та винограду; агроном-технолог; агроном-технолог споруд закритого ґрунту; фахівець тепличного господарства; агроном-технолог з переробки продукції плодів, овочів та винограду; помічник агронома.

206 «Садово-паркове господарство»: керівник наукової установи НААН та НАН України; директор ботанічного саду, природного парку, дендропарку, заповіднику; керівник підприємства, компанії, тепличного комбінату, оранжереї, фермерського господарства з вирощування декоративного садивного матеріалу, ландшафтного дизайну, фітодизайну та оздоблення інтер'єрів; ландшафтний дизайнер; ландшафтний архітектор; фітодизайнер; інженер садово-паркового господарства; фахівець садово-паркового господарства та озеленення; фахівець інспекції з карантину рослин, станції захисту рослин; інспектор служби фітосанітарного контролю на митниці; науковий співробітник у науково-дослідних установах галузі; менеджер (регіональний представник) компаній-виробників насіння, добрив, засобів захисту декоративних рослин; менеджер-консультант з ландшафтного дизайну, фітодизайну та оздоблення інтер'єрів; експерт з ландшафтного дизайну, фітодизайну та оздоблення інтер'єрів; фахівець із захисту декоративних рослин; технік ландшафтного дизайну; технік-ландшафтний таксатор; технік-проектувальник; фахівець з квітникарства; майстер зеленого господарства; директор декоративного розсадника; інспектор з контролю якості та використання садивного матеріалу; завідувач оранжереї.

101 «Екологія»: державний інспектор з технологічного та екологічного нагляду, інспектор з охорони природи, громадський інспектор з використання та охорони земель, державний інспектор з технологічного та екологічного нагляду, інспектор охорони природно-заповідного фонду, інспектор з використання водних ресурсів, технолог, технік-еколог, консультант (в апараті органів державної влади, виконкомів) з питань екології, охорони навколишнього середовища та збалансованого природокористування, стажист-дослідник в галузі природничих наук, громадський інспектор з охорони довкілля; консультант в сільському, лісовому, водному господарствах та з природно-заповідної справи; фахівець з організації охорони довкілля; інженер з техногенної і екологічної безпеки установ Держтехнагляду, надзвичайних ситуацій; експерт служби державної екологічної експертизи; державний інспектор територіальних управлінь екобезпеки; інспектор екологічного контролю митної служби; інженер-інспектор будівельних і комунальних підприємств; інспектор із закупівлі та якості сільськогосподарських продуктів; інженер з охорони праці; викладач вищого навчального закладу.

193 «Геодезія та землеустрій»: землевпорядник та фахівець з геоінформаційних систем і технологій: інженер-землевпорядник; інженер-проектувальник (розробка землевпорядних проектів планування населених пунктів); інженер з розробки, управління та обслуговування автоматизованих інформаційних кадастрових систем; фахівець з маркетингу (ринок земель); викладач професійно-технічного навчального закладу; геодезист; аерофотогеодезист; інженер-системотехнік; консультант з маркетингу на ринку землі; співробітник земельного відділу держадміністрації; співробітник бюро технічної інвентаризації; інженер і керівник групи в науково-дослідному інституті.

Навчальна лабораторія «Ботанічний сад»

Загальна площа ботанічного саду – 17,5 га,  а площа закритого ґрунту – 1,5 тис. м2, куди входять оранжерея тропічних і субтропічних рослин та теплиці.

В лабораторії здобувачі освіти мають можливість проходити навчальну практику та лабораторні заняття з ботаніки, дендрології, екології, фізіології рослин, кормовиробництва, садівництва, квітникарства.

Загальна площа ботанічного саду – 17,5 га,  а площа закритого ґрунту –1,5 тис. м2, куди входять оранжерея тропічних і субтропічних рослин та теплиці.

В структурі ботанічного саду функціонують:

  • лабораторія дендрології;
  • лабораторія флори і рослинності;
  • лабораторія декоративного квітникарства.

Колекційний фонд ботанічного саду нараховує 1347 таксонів рослин місцевої і світової флори. Серед цього розмаїття 12 видів занесено в Міжнародну Червону книгу, 23 види - у Червону книгу України і 36 видів - до Списку рослин Червоної книги Хмельницької області.

Співробітники ботанічного саду проводять роботу щодо збереження та вивчення генофонду природної і культурної флори на основі унікальних рослинних колекцій, налогджені зв'язки з 126 ботанічними садами України та з 37 країнами світу.

Наукові дослідження ведуться в таких  напрямках:

- інтродукція лікарських рослин – керівник доцент Хоміна В.Я.;

- інтродукція нових нетрадиційних малопоширених кормових культур – керівник професор М.І. Бахмат.

Лабораторія «Навчально-науковий сад»

Навчально-науковий сад закладено 1998 р. на площі 14 га (плодові дерева, ягідники та овочеві культури). Площа під багаторічними плодовими і ягідними культурами – 10 га. Сортимент насаджень нараховує 10 порід рослин і понад 40 сортів. Багаторічні насадження постійно оновлюються:  в 2020 році закладено 1 га. колекції сортів яблуні (більше 50 сортів), в 2022 році висаджено 1 га. колоновидної яблуні, планується закладання 1 га технічних та столових сортів винограду.

Лабораторія «Навчальний сад» є базою для проведення наукових досліджень аспірантами та науково-педагогічними працівниками профільної кафедри, практичних занять для здобувачів освіти, організації науково-практичних семінарів.

Лабораторія визначення якісних показників продукції рослинництва

При виконанні фундаментальних та прикладних науково-дослідних робіт науково-педагогічні працівники, аспіранти і здобувачі вищої освіти спеціальностей  факультету мають можливість проводити аналітичні вимірювання в сертифікованій лабораторії визначення якісних показників продукції рослинництва. Тут проводиться  комплексний аналіз зерна круп’яних, зернових, олійних і технічних культур, здійснюється визначення якості готової рослинної продукції, визначаються показники посівних якостей насіння сільськогосподарських культур.

Колектив факультету активно співпрацює з Хмельницькою філією Державної установи «Інситут охорони ґрунтів України» (https://www.iogu.gov.ua/hmelnicka/),  під керівництвом Володимира Собко, що дозволяє залучати провідних фахівців інституту до проведення лабораторних занять з дисциплін «Грунтознавство», «Агрохімія», «Методи наукових досліджень в агрономії» та інших.

Використовуючи сучасну аналітичну базу, здобувачі освіти та аспіранти університету мають змогу проводити лабораторні аналізи в рамках своїх наукових досліджень. В цілому, тут виконується близько 200 видів різноманітних аналітичних досліджень ґрунту, продукції рослинництва, води, визначається якісний склад мінеральних та органічних добрив, проводяться радіологічні й токсикологічні дослідження, а за результатами видаються сертифіковані результати аналізів.

Наукова робота

На факультеті функціонують наукові школи, що включають кілька поколінь науковців, які продовжують роботу своїх попередників, розвивають та доповнюють теорії й методи, передаючи знання далі. Наявність авторитетних науковців сприяло створенню в університеті, згідно наказу міністерства від 06 червня 2022 року № 123-к спеціалізованої вченої ради Д 71.831.01 з правом прийняття до розгляду та проведення захисту дисертацій на здобуття наукового ступеня доктора (кандидата) сільськогосподарських наук за спеціальностями 06.01.09 «Рослинництво» і 06.01.12 «Кормовиробництво і луківництво».

  • Основні напрями наукових досліджень:
  • вдосконалення зональних інтенсивних технологій вирощування зернових культур, картоплі, цукрових буряків, ріпаку, тютюну, кукурудзи, сої, овочевих і плодових культур;
  • розробка технології вирощування, селекції і насінництва гречки;
  • інтенсифікація зеленого конвеєру;
  • розробка системи удобрення культур у сівозмінах;
  • інтродукція нових культур;
  • органічне землеробство;
  • моніторинг ґрунтів і сучасні технології відтворення їх родючості;
  • захист ґрунтів від ерозії і рекультивація земель;
  • проблеми екології навколишнього середовища і збалансованого природокористування;
  • захист рослин від шкідників і збудників хвороб.

Міжнародна співпраця

Інтернаціоналізація й розбудова стратегічних партнерств на факультеті здійснюється завдяки активній участі науково-педагогічних працівників та здобувачів освіти у міжнародних програмах стажування, участі у грантових програмах, проходження закордонної практики та інше.

Міжнародна співпраця дає змогу переймати  досвід колег з зарубіжних університетів щодо навчання в умовах карантинних обмежень й кризових ситуацій, здійснювати пошук  інструментів та забезпечувати організацію підтримки здобувачів освіти в умовах невизначеності.

Участь науковців факультету в грантових програмах Вишеградського фонду, Університет прикладних наук у місті Тарнов, Польща (University of Applied Sciences in Tarnow),  міжнародного товариства патології рослин, Інститут генетики рослин Польської академії наук (IPG PAS) місто Познань, Польща (Institute of Plant Genetics of the Polish Academy of Sciences), Інституту біохімії та біофізики Польської академії наук (IBB PAS) у місті Варшава, неодноразово підтверджує конкурентоспроможність та актуальність наукових досліджень, що проводяться науково-педагогічними працівниками факультету, сприяють покращенню освітніх програм та навчального процесу в цілому

Важливу роль у розвитку наукових досліджень та інновацій на факультеті виконує участь науковців у міжнародному  кластері «Agricultural – Food – Environment - Soils»  (Cluster AFES), що включає об’єднання  цілого ряду наукових, навчально-наукових, громадських і виробничих установ та організацій навколо вирішення глобальної проблеми збереження ґрунтів. Міжнародний науково-дослідний кластер допомагає посилити науковий та освітній потенціал структурного підрозділу, позитивно впливає на підвищення рівня освіти і стимулює молодь займатися наукою.

Реалізація програми мобільності здобувачів вищої освіти та викладачів ERASMUS + здійснюється  у партнерстві з Краківським аграрним університетом (Польща), Університетом прикладних наук у Тарнові (Польща), Політехнічним університетом Картахени (Іспанія). Програма студентської мобільності сприяє культурному обміну, підвищенню академічного рівня здобувачів та розвитку міжнародних зв'язків між освітніми установами. Завдяки мобільності здобувачі вищої освіти розвивають відчуття глобальної відповідальності та екологічної свідомості, оскільки вони стикаються з різними соціальними й екологічними проблемами в інших країнах. Програми студентської мобільності мають величезний вплив на формування освічених, відкритих до світу фахівців, які володіють багатим культурним досвідом і здатні інтегруватися у глобальне середовище. Вони сприяють розвитку не лише окремих студентів, але й освітньої системи та суспільства загалом.

Спортивно-масова робота

Спортивно-масова робота займає значне місце у житті здобувачів освіти факультету і спрямована на широке залучення студентської молоді до самостійних систематичних занять фізичною культурою, виховання потреби у здоровому способі життя, зміцнення здоров'я, формуванню фізичних і духовних цінностей особистості, підвищення рівня фізичної підготовки, навчальної та трудової активності.

Щорічно здобувачі вищої освіти й викладачі факультету беруть активну участь у спартакіаді "Здоров'я" серед здобувачів та професорсько-викладацького складу університету з 5 видів спорту, де неодмінно посідають призові місця.

Доброю традицію на факультеті стало проведення щорічних змагань на Кубок факультету із різних видів спорту: міні-футболу, баскетболу та волейболу.

Здобувачі факультету входять до складу збірних команд університету, Хмельницької області та районів з легкої атлетики, футболу, баскетболу, волейболу, настільного тенісу.

Гордістю факультету агротехнологій і природокористування був аспірант спеціальності «Агрономія», майстер спорту України міжнародного класу з кікбоксингу Головатюк Роман, золотий призер Чемпіонату світу Championship Word WAKO Senior kickboxing 2019, який в 2024 році загинув, мужньо захищаючи Батьківщину.

Результати спортивно-масової роботи висвітлюються в університетських, міських та обласних засобах масової інформації.

Кращі спортсмени факультету

 

  1. Баран А. — 4 курс, спеціальність «Агрономія», 3 місце в Універсіаді з волейболу, виконав КМС 2024 р., грає в суперлізі України;
  2. Уланівський Р. — 2 курс, спеціальність «Агрономія», учасник 1 ліги України з волейболу;
  3. Збірна команда в складі Баран А., Уланівський Р., Гризак Б., Гуцол Д. посіли призові місця на різних рівнях змагань;
  4. Уланівський Р. — 1 розряд, волейбол;
  5. Гризак Б. — 2 розряд, волейбол;
  6. Гуцол Д. — 2 розряд, волейбол;
  7. Скоромний А. — 2 розряд, волейбол;
  8. Дуцик Н. — І місце у ваговій категорії 75 кг. на чемпіонаті Хмельницької області  з боксу.

 

 

Науково-дослідний центр «Поділля»

Директор НДЦ «Поділля»
 

 

Історична довідка

Центр розпочав свою діяльність, коли відповідно до рішення Вченої ради університету від 03.12.2015 року було створено Науково-виробничий центр «Поділля» університету.

З 14 грудня 2017 року, наказ ректора № 237 науково-виробничий центр «Поділля» перейменовано в науково-дослідний центр «Поділля».

На теперішній час науково-дослідний центр «Поділля» є виробничим підрозділом і основною базою університету для проведення виробничого навчання, виробничої практики, впровадження прогресивних технологій вирощування сільськогосподарської продукції, механізації трудомістких процесів в тваринництві, переробки сільськогосподарської продукції.

Основними завданням центру є забезпечення необхідних умов для проведення виробничого навчання та, вразі необхідності проходження виробничої і переддипломної практики студентів спеціальностей і професій сільськогосподарського напрямку відповідно до робочих навчальних планів і програм на основі високої культури землеробства, тваринництва, переробки та зберігання сільськогосподарської продукції, застосування світових досягнень науки і передової практики сільськогосподарського виробництва.

Щорічно на базі центру проходить «День поля», метою якого є демонстрація науково-виробничих досягнень, обміну досвідом, професійного спілкування, перевірка стану науково-дослідної роботи та її відповідності методиці дослідної справи

В структуру НДЦ «Поділля» входять такі підрозділи:

1. Навчально-дослідне поле

Навчально-дослідне поле є базою для проведення наукових досліджень науково-педагогічними працівниками, аспірантами, докторантами факультету агротехнологій і природокористування, а також є базою для проведення навчальних і виробничих практик студентів напряму підготовки «Агрономія».

2. Лабораторія «Навчально-науковий сад»

Лабораторія «Навчально-науковий сад» є базою для проведення навчальних і виробничих практик студентів напряму підготовки «Садівництво і виноградарство».

3. Зооветеринарна клініка

Зооветеринарна клініка НДЦ «Поділля» є базою  для проведення виробничих та навчальних практик студентами факультету ветеринарної медицини та технологій у тваринництві.

4. Навчально-наукова пасіка

Пасіка використовується для проведення лабораторних та практичних занять по бджільництву студентами факультету агротехнологій та природокористування та  факультету ветеринарної медицини і технологій у тваринництві. 

Працівники Науково-дослідного центру «Поділля» щорічно до Дня працівника сільського господарства отримують подяки та грамоти від керівництва університету, міської, районної та обласної адміністрацій.

Нагородження працівників центру з нагоди Дня працівників сільського господарства України

Перспективи, які відкриває програма Еразмус для студентів, аспірантів, НПП та персоналу вищих навчальних закладів

Європейський Союз понад 30 років фінансує Програму Еразмус, завдяки якій майже 4 мільйони європейських студентів скористалися можливістю пройти частину навчання в іншому закладі вищої освіти (ЗВО) Європи. У 2015 році Еразмус+ відкрила цю можливість для індивідуальних осіб та організацій з інших частин світу. У рамках нового напряму «Міжнародна кредитна мобільність» (International Credit Mobility, скорочено – «ICM») європейські ЗВО можуть укладати угоди про мобільність із партнерами з усіх країн світу для обміну студентами та працівниками своїх закладів вищої освіти із такими ж закладами з інших країн світу.

Міжнародна кредитна мобільність спрямована на підвищення потенціалу, привабливості та виходу закладів-учасників на міжнародну арену. Для українських вищих навчальних закладів академічна мобільність – це чудова можливість співпраці з європейськими університетами задля організації взаємного обміну студентами, викладачами та адміністративним персоналом за проектами з міжнародної кредитної мобільності. Слід також зауважити, що після навчання та повернення до рідного університету відбувається обов'язкове визнання кредитів і періодів навчання.

Проект з міжнародної кредитної мобільності може бути організований вищими навчальними закладами з України та одним ВНЗ-партнером з країни-члена Програми Еразмус+.

Напрям міжнародної кредитної мобільності (ІСМ) підтримує мобільність окремих учасників, які є студентами або які працюють у закладах вищої освіти, а саме :

• Мобільність студентів короткого циклу, першого циклу (в рамках програм на здобуття ступеню бакалавра або еквівалентних програм) другого циклу (в рамках програм на здобуття ступеню магістра або еквівалентних програм) або третього циклу (для PhD студентів). Період мобільності може тривати від 3-х (або один навчальний семестр) до 12-ти місяців.

• Мобільність працівників для викладання для працівників-викладачів для викладання у партнерському закладі за кордоном. Тривалість періоду мобільності може становити від 5-ти днів до 2-х місяців.

• Мобільність працівників для обміну досвідом для викладачів та адміністративного персоналу для участі у тренінгах за кордоном (за винятком конференцій), перейняття досвіду на робочому місці у партнерському ЗВО. Тривалість періоду мобільності становить від 5-ти днів до 2-х місяців.

Термін впровадження проектів загалом триває від 16 до 24 місяців.

Заходи з мобільності студентів і працівників можуть організовуватись за будь-якою предметною сферою або навчальною дисципліною. Також можуть поєднуватися обмін професійним досвідом і тренінгові заходи.

Стипендія для студентів-учасників кредитної мобільності складає 750-850 євро на місяць, а добові для викладачів та працівників складають 100-160 євро на день.

Участь у конкурсах Програми Еразмус+ за напрямом КА1 дає можливість вищим навчальним закладам вдосконалити навички управління міжнародними проектами, покращити свій організаційний потенціал, відкрити нові горизонти для інтернаціоналізації вищої освіти як на організаційному, так і на індивідуальному рівнях для свого навчального закладу та своїх студентів, викладачів та працівників задля подальшої участі в майбутніх міжнародних проектах з партнерами з усього світу.

Конкурс для участі у проектах з кредитної мобільності оголошується щорічно у жовтні та триває, як правило, до лютого наступного календарного року.

Країни в яких буде проходити навчання для стипендіатів з України: 33 Країни-члени програми (Programme Countries): 28 держав-членів ЄС; Ліхтенштейн, Ісландія, Норвегія; країни-кандидати - Туреччина, Македонія.

Будь-який ЗВО країни-члена Програми Еразмус+ має право подати проект з ІСМ. ЗВО країн-партнерів із усього світу також можуть взяти участь у Програмі, як партнери. Процес подання та відбору проектів з кредитної мобільності за Програмою Еразмус+ є децентралізованим та є повною відповідальністю Національних агентств країн-членів Програми Еразмус+. Обмін за між  університетськими проектами з міжнародної кредитної мобільності повинен бути двостороннім.

Студенти і працівники закладів подають проектні заявки безпосередньо до свого закладу.  Критерії обрання для участі в заходах з мобільності визначає ЗВО, в якому вони навчаються або працюють.

Мобільність, яка підтримується цим ключовим напрямом діяльності, має надати наступні переваги для студентів:

• покращення якості навчання;

• збільшення можливостей для працевлаштування та перспектив кар'єрного росту;

• підвищення ініціативності та підприємницького потенціалу;

• підвищення самооцінки та самовдосконалення;

• покращення знання іноземної мови;

• покращення міжкультурної обізнаності;

• активніша участь у житті суспільства;

• покращення обізнаності щодо проекту з Європою та цінностей ЄС;

• мотивація взяти участь у навчанні або професійній підготовці після навчання за кордоном.

Мобільність повинна надати такі переваги для працівників, молодіжних працівників та викладачів у сфері освіти, професійної підготовки і молоді:

• підвищення професійної кваліфікації (викладання, навчання, робота з молоддю тощо);

• краще розуміння існуючих практик, реформ і систем у сфері освіти, професійної підготовки та молоді в інших країнах;

• розвиток потенціалу для запровадження змін в умовах реформ та міжнародної співпраці освітніх організацій;

• краще розуміння взаємозв'язків між формальною та неформальною освітою, професійно-технічною освітою та ринком праці;

• покращення якості роботи та іншої діяльності на користь студентів, стажерів, учнів, школярів, дорослих, молодих людей та волонтерів;

• краще розуміння та сприйняття соціальної, лінгвістичної та культурної різноманітності;

• збільшення можливості відповідати потребам людей із обмеженими можливостями;

• збільшення підтримки та заохочення до навчання за обміном;

• збільшення можливостей у професійному та кар'єрному рості;

• покращення знання іноземної мови;

• поява мотивації та задоволення у щоденній роботі.

Проекти, які підтримує цей ключовий напрям, повинні надавати наступні переваги для організацій-учасників програми:

  • розбудова потенціалу для роботи на Європейському/міжнародному рівні: покращення навичок управління та стратегій інтернаціоналізації; посилення співпраці із іноземними партнерами; залучення фінансових ресурсів (відмінних від ЄС), щоб організовувати Європейські/міжнародні проекти; покращення якості підготовки, реалізації, моніторингу та використанню результатів Європейських/міжнародних проектів;
  • інноваційний спосіб працювати з цільовими аудиторіями, використовуючи, наприклад, більше цікавих програм для студентів, стажерів, учнів, молодих людей та волонтерів, відповідно до їх потреб та очікувань; підвищення кваліфікації викладачів та вчителів; зміцнення практик щодо визнання та підтвердження досвіду, який отримано протягом періоду за кордоном; ефективніша діяльність на користь місцевих організацій, покращення методів та практики роботи з молоддю, з метою активно залучити молодь і/або відповідати потребам людей із обмеженими можливостями тощо;
  • новіше, динамічніше, більш прихильне та професійніше середовище в самій організації, а саме, готовність поєднати кращий досвід та нові методи у щоденній діяльності; бути відкритим до співпраці із організаціями, що є активними у різних соціальних, освітніх та робочих сферах; стратегічне планування професійного розвитку кадрів, відповідно до потреб кожного та до цілей організації; якщо можливо, здатність привернути увагу найкращих студентів та викладачів із усього світу.

В довгостроковій перспективі, спільний ефект від декількох тисяч проектів, які очікуються за цим ключовим напрямом діяльності, повинен вплинути на систему освіти, професійної підготовки та молоді у країнах учасницях програми, шляхом заохочення проведення реформ та розроблення нових ресурсів для обміну в Європі і за її межами.

За детальною інформацією щодо участі в Програмі, звертайтеся у відділ міжнародних зв'язків ПДАТУ – каб.34 (головний корпус).

 

ЕРАЗМУС+
Міжнародна кредитна мобільність
Довідник для закладів вищої освіти