Освітній простір XXI ст.: виклики та перспективи

 20 квітня кафедра іноземних мов Закладу вищої освіти «Подільський державний університет» мала приємність зібрати колег – представників наукової та освітянської спільноти України – на IIІ Всеукраїнській науково-практичній конференції молодих учених і здобувачів вищої освіти «Освітній простір XXI ст.: виклики та перспективи», котра відбулась у змішаному форматі.

Одним із принципів реалізації Державної національної програми «Освіта» (Україна – ХХI століття) є гуманізація процесу навчання, що полягає в утвердженні людини як найвищої цінності, у найповнішому розкритті її здібностей і задоволенні різноманітних освітніх потреб. Згідно із цим принципом, на сучасному етапі розвитку української освіти пріоритетним визначено перехід до особистісно-орієнтованого навчання і профільної освіти, мета яких – створення максимально сприятливих умов для розвитку й саморозвитку особистості, виявлення та активне використання її індивідуальних особливостей у навчальній діяльності.

Відтак тематику конференції обрано не випадково, адже науково-педагогічні працівники кафедри мають досвід участі в різних міжнародних програмах, проєктах і заходах, а саме: програмі Еразмус+ К107, проєкті Корпусу Миру США в Україні; тренінгах, семінарах і вебінарах з упровадження нових технологій в освітній процес (TESOL, American English for Educators, American English Live: Teacher development series, Web of Science group), навчанні на сертифікованих онлайнових курсах із цифрової грамотності (Prometheus). Набутий досвід втілено в експериментальні дослідження, результати яких знайшли своє відображення у виданнях, що індексуються в міжнародних наукометричних базах Scopus, WoS та Index Copernicus.

Географія учасників конференції щороку розширюється. Так, цьогоріч нашими співорганізаторами та учасниками були:

  • Центральноєвропейський університет (Відень, Австрія);
  • Технічний університет (Берлін, Німеччина);
  • Університет Телематики (Пегасо, Італія);
  • Румунська віськово-морська академія «Мірчи чел Батран» (Константа, Румунія);
  • Університет Технології (Кєльц, Польща);
  • Інститут педагогіки НАПН України (Київ, Україна);
  • Національний технічний університет «ХПІ» (Харків, Україна);
  • Харківський національний університет імені В. Н. Каразіна (Харків, Україна);
  • Кам’янець-Подільський національний університет імені Івана Огієнка (Кам’янець-Подільський, Україна);
  • Заклад вищої освіти: Національний університет «Одеська політехніка» (Одеса, Україна);
  • ​​Комунальний заклад «Харківська гуманітарно-педагогічна академія» Харківської обласної ради (Харків, Україна);
  • Національний університет фізичного виховання і спорту України (Київ, Україна);
  • Національний університет «Полтавська політехніка імені Юрія Кондратюка» (Полтава, Україна);
  • Прикарпатський національний університет імені В. Стефаника, (Івано-Франківськ, Україна);
  • Івано-Франківський національний університет нафти і газу (Івано-Франківськ, Україна);
  • Приватний вищий навчальний заклад «Європейський університет» (Київ, Україна);
  • Київський кооперативний інституту бізнесу і права (Київ, Україна);
  • Військовий інститут телекомунікацій та інформатизації імені Героїв Крут (Київ, Україна);
  • Хмельницький національний університет (Хмельницький, Україна);
  • Українська інженерно-педагогічна академія (Харків, Україна);
  • Чернівецький національний університет імені Юрія Федьковича (Чернівці, Україна);
  • Маріупольський державний університет (Київ, Україна);
  • ВСП «Хотинський фаховий коледж Закладу вищої освіти «Подільський державний університет» (Хотин, Україна);
  • ВСП «Новоушицький фаховий коледж Закладу вищої освіти «Подільський державний університет» (Нова Ушиця, Україна);
  • Комунальний заклад «Уманський гуманітарно-педагогічний фаховий коледж ім. Т.Г. Шевченка Черкаської області» (Умань, Україна).

Конференція пройшла у форматі діалогу та була покликана не лише вмотивувати здобувачів вищої освіти до наукових пошуків та публічних виступів, а й залучити студентство до активного університетського життя, розвитку soft skills, а відтак викликала жваву дискусію.

Висловлюємо щиру вдячність адміністрації ЗВО «ПДУ», науковим і науково-педагогічним працівникам, а також здобувачам вищої освіти за допомогу та активну участь у підготовці та проведенні конференції в такий непростий для всіх нас час. І особлива подяка Збройним силам України за можливість втілити наші ідеї та плани!

 

Матеріал підготувала Ірина ГУМЕНЮК,
завідувач кафедри іноземних мов.