29 квітня 2025 року асистент кафедри української мови Борідко Ольга Русланівна провела зі здобувачами вищої освіти тренінг «Когнітивні процеси генерації ідей». Під час заходу було розглянуто сутність когнітивних процесів, що лежать в основі креативного мислення, а також методики та стратегії, які сприяють ефективній генерації ідей у навчальній та професійній діяльності.
У сучасному світі, де інформація змінюється з неймовірною швидкістю, здатність мислити нестандартно, генерувати нові ідеї та знаходити креативні рішення стає однією з ключових навичок. Креативність вже давно перестала бути прерогативою лише митців чи винахідників, вона потрібна в науці, освіті, бізнесі, навіть у щоденному житті.
В основі креативного мислення лежать складні когнітивні процеси, за допомогою яких ми сприймаємо, обробляємо, зберігаємо та використовуємо інформацію. Уява, пам’ять, увага, асоціативне мислення - це елементи однієї великої системи, яка визначає наші ментальні здібності. Вивчення цих процесів не тільки дозволяє зрозуміти природу творчості, а й відкриває шляхи до її розвитку.
Захід був присвячений глибшому розумінню когнітивних процесів, які лежать в основі творчості та здатності генерувати ідеї. Учасники мали змогу дізнатися, як саме працюють когнітивні механізми і яку роль вони відіграють у створенні нового.
Особливу увагу було приділено поняттю креативності: її видам (дивергентне, конвергентне, латеральне мислення), етапам творчого процесу (за моделлю Шварца), а також практичним методам розвитку креативного мислення. Розглядалися популярні техніки, зокрема: мозковий штурм, ментальні карти, морфологічний аналіз, дизайн-мислення тощо.
У підсумку було зроблено акцент на тому, що креативність - це навичка, яка розвивається, і кожен має потенціал до творчості. Головне бути відкритим до нового, тренувати гнучкість мислення та не боятися експериментувати.
Асистент кафедри української мови
Ольга БОРІДКО