КОГНІТИВНІ ПРОЦЕСИ ГЕНЕРАЦІЇ ІДЕЙ: ТРЕНІНГ КРЕАТИВНОГО МИСЛЕННЯ

29 квітня 2025 року асистент кафедри української мови Борідко Ольга Русланівна провела зі здобувачами вищої освіти тренінг «Когнітивні процеси генерації ідей». Під час заходу було розглянуто сутність когнітивних процесів, що лежать в основі креативного мислення, а також методики та стратегії, які сприяють ефективній генерації ідей у навчальній та професійній діяльності.

У сучасному світі, де інформація змінюється з неймовірною швидкістю, здатність мислити нестандартно, генерувати нові ідеї та знаходити креативні рішення стає однією з ключових навичок. Креативність вже давно перестала бути прерогативою лише митців чи винахідників, вона потрібна в науці, освіті, бізнесі, навіть у щоденному житті.

В основі креативного мислення лежать складні когнітивні процеси, за допомогою яких ми сприймаємо, обробляємо, зберігаємо та використовуємо інформацію. Уява, пам’ять, увага, асоціативне мислення - це елементи однієї великої системи, яка визначає наші ментальні здібності. Вивчення цих процесів не тільки дозволяє зрозуміти природу творчості, а й відкриває шляхи до її розвитку.

Захід був присвячений глибшому розумінню когнітивних процесів, які лежать в основі творчості та здатності генерувати ідеї. Учасники мали змогу дізнатися, як саме працюють когнітивні механізми і яку роль вони відіграють у створенні нового.

Особливу увагу було приділено поняттю креативності: її видам (дивергентне, конвергентне, латеральне мислення), етапам творчого процесу (за моделлю Шварца), а також практичним методам розвитку креативного мислення. Розглядалися популярні техніки, зокрема: мозковий штурм, ментальні карти, морфологічний аналіз, дизайн-мислення тощо.

У підсумку було зроблено акцент на тому, що креативність - це навичка, яка розвивається, і кожен має потенціал до творчості. Головне бути відкритим до нового, тренувати гнучкість мислення та не боятися експериментувати. 

 

Асистент кафедри української мови

Ольга БОРІДКО