В умовах воєнного стану для кожної людини важлива підтримка – незалежно від того, продовжують люди працювати чи навчатись; підтримка в сім’ї, підтримка на роботі, підтримка у навчанні, підтримка всюди, де б ми не перебували… Спілкування дає змогу людині впоратись із внутрішніми проблемами (стресом, відчуттям невпевненості, страхами тощо) та зовнішніми – конфліктами, непорозуміннями в комунікаціях з іншими людьми, повітряними тривогами, поганими новинами тощо.
Студентський науковий гурток «АРТ_ПСИХОЛОГІЯ» створено доцентом кафедри права, професійної та соціально-гуманітарної освіти Катериною Гораш з метою залучення студентської молоді до основ психологічних досліджень і практик, які дають змогу людині розвиватись особистісно, зокрема за сучасними напрямами самовдосконалення і саморозвитку; формування у здобувачів вищої освіти основ знань про артпсихологію та техніки самопізнання особистості засобами мистецтва. Студентський науковий гурток «АРТ_ПСИХОЛОГІЯ» - це підтримка здобувачів вищої освіти ЗВО «ПДУ» в цей складний для кожного з нас час.
27 листопада відбулось чергове засідання гуртка «АРТ_ПСИХОЛОГІЯ» з теми «Емоційно-вольова сфера особистості: як це працює?». Студентам було запропоновано подивитись анімаційний фільм «Думками навиворіт» і в процесі обговорення закріпити знання, які вони отримали на лекціях з навчальної дисципліни «Психологія» (зміст ключових термінів та понять; розуміння фізіологічних основ і психологічних теорій емоцій).
На прикладах героїв мультфільму (дівчинка Раллі, її батьки, друзі та емоції - Радість, Печаль, Страх, Гнів, Відраза) студентами було сформульовано судження про сутність емоцій особистості та виконано завдання щодо описання власних емоцій (як я бачу мою Радість? … мій Гнів? … мою Відразу? … мій Страх?).
Обговорення ключових ідей мультфільму перетворилось в дискусію, зокрема з питань:
- Щастя полягає не тільки в радості.
- Печаль надзвичайно важлива для благополуччя людини.
- Треба усвідомлено приймати, а не пригнічувати негативні емоції.
На мою думку, зміст мультфільму «Думками навиворіт» дає змогу студентам «побачити», зрозуміти та прийняти власні емоції; відкриває шлях до розуміння і застосування ними психологічних технік управління емоціями («Дерево», «Це не я», «Живу - дихаю» тощо). Вміння управляти емоціями сприяє особистісному розвитку здобувачів вищої освіти, що особливо важливо для них в процесі навчальної діяльності та в особистому житті в умовах воєнного стану в країні.
Про мультфільм «Думками навиворіт» (англійською «Inside Out»): з моменту випуску в 2015 році йому аплодують критики, його обожнюють глядачі; цей мультфільм отримав премію «Оскар» у номінації за кращий анімаційний повнометражний фільм, який змусив юних і дорослих глядачів зазирнути всередину себе і зрозуміти п'ять базових емоцій: радість, печаль, страх, гнів та відраза. Консультантом у створенні мультфільму був Дачер Келтнер – американський професор психології в Каліфорнійському університеті Берклі, керівник Лабораторії соціальної взаємодії, який допоміг досягти того, що, основні судження фільму про емоції психологічно точні й узгоджуються з результатами наукових досліджень.
(Більш детальна інформація:
Про мультфільм «Думками навиворіт» https://childdevelop.com.ua/articles/psychology/2491/ ;
Емоційно-вольова сфера людини/Психічні процеси/Загальна психологія https://www.youtube.com/watch?v=daKVssXa-oI).
Інформацію підготувала:
Катерина ГОРАШ, кандидат педагогічних наук, старший науковий співробітник, доцент кафедри права, професійної та соціально-гуманітарної освіти