Семінар «Академічна доброчесність: виклики сучасності»

 20 листопада 2024 року для здобувачів другого (магістерського) рівня вищої освіти спеціальностей 051 «Економіка» та 076 «Підприємництво та торгівля» науково-педагогічними працівниками кафедри економіки, підприємництва, торгівлі та біржової діяльності було проведено науково-методичний семінар на тему «Академічна доброчесність: виклики сучасності».

Студентам магістратури нагадали про основні вимоги Положення про академічну доброчесність та етику академічних взаємовідносин у ЗВО «ПДУ», Положення про групу сприяння академічній доброчесності, Кодексу академічної доброчесності у ЗВО «ПДУ». А також ознайомили з новою редакцією Положення про запобігання та виявлення академічного плагіату в наукових та навчальних роботах учасників освітнього процесу в Закладі вищої освіти «Подільський державний університет» і відмітили нову, важливу інформацію стосовно дотримання академічної доброчесності.

Учасники семінару також переглянули і нормативні документи з планування та організації освітнього процесу з якими можна ознайомитись на сайті університету у вільному доступі. Опрацювали основні положення освітньо-професійних програм, переглядали перелік вибіркових дисциплін в каталогах для забезпечення вибору здобувачами, силабуси обов’язкових компонентів освітніх програм тощо.

Під час виступу Юлія ВОЛОЩУК, гарант освітньої програми «Економіка» ОС «магістр», наголосила на вимогах академічної доброчесності, які необхідно виконувати всім учасникам освітнього процесу: і здобувачам освіти, і науково-педагогічним працівникам. В спільній дискусії із здобувачами-магістрами розглянули питання порушення авторських прав та особливості різноманітних програм виявлення плагіату в наукових роботах.

Від гаранта освітньої програми «Підприємництво та торгівля» ОС «магістр» Катерини ВОЛОЩУК учасники семінару дізналися про види плагіату та разом обговорили шляхи його уникнення, визначали різницю між плагіатом і компіляцією, а також досліджували чинники порушення принципів академічної доброчесності.

В ході обговорення запланованих питань було наголошено, що учасники освітнього процесу повинні дотримуватись таких принципів академічної доброчесності:

  1. виконання навчальних завдань самостійно без сторонньої допомоги.
  2. правильне цитування та посилання на джерела при використанні ідей, знахідок або інтелектуальних напрацювань інших.
  3. дотримання законів про авторські права та повага до прав інтелектуальної власності.
  4. надання точної та правдивої інформації щодо власних академічних досягнень.

Ці вказівки є важливими для підтримки етичних стандартів, справедливості та прозорості в освітньому процесі.

 

 

Інформацію підготувала професор кафедри Юлія Волощук