Студентський науковий гурток як осередок формування  науково-дослідної діяльності майбутніх фахівців

 

Студентські наукові гуртки є важливою формою наукової діяльності здобувачів освіти, що сприяє розвитку їхнього наукового потенціалу та формуванню навичок дослідницької роботи у позааудиторний час. Участь у гуртку дозволяє здобувачам опановувати принципи, методи й особливості науково-дослідної діяльності, а також активно долучатися до наукового життя університету – через написання статей, тез доповідей та інших наукових робіт, що публікуються у фахових виданнях.

10 квітня 2025 року відбулося засiдання стyдeнтського наyкового гyртка «Здобувач вищої освіти – майбутній науковець». Під час зустрічі обговорювались вимоги до оформлення наукових робіт для участі у міжнародних та всеукраїнських наукових конференціях. Керівник гуртка доцент кафедри технічного сервісу і загальнотехнічних дисциплін Руслана СЕМЕНИШЕНА акцентувала увагу учасників на важливості усвідомленого вибору напряму дослідження. Такий підхід забезпечує глибше засвоєння матеріалу в межах освітнього процесу та відкриває можливості для участі у наукових конкурсах, конференціях і семінарах.

Учасники наукового гуртка Володимир СЕМЕНИШЕН, Денис БАЙ та Артем МЕЛЬНИК запропонували для колективного обговорення актуальні питання: основні принципи формування тез, структура та інформаційні блоки тез, чек-лист підготовки тез до конференції. Окрему увагу було приділено обговоренню умов участі у XIX Всеукраїнській науково-практичній конференції студентів та молодих науковців «Перші наукові кроки – 2025», яка відбудеться 17 квітня 2025 року.  У межах засідання також відбувся диспут на тему «Як писати та оформлювати тези для наукових конференцій: поради здобувачам вищої освіти» на прикладі тез здобувача Романа ШИМКІВ.

Участь у студентських наукових гуртках дозволяє підвищити рівень професійної підготовки здобувачів, водночас допомагаючи формувати дослідницькі вміння, розвивати відповідальність, організаційні та комунікаційні навички. Такі гуртки відіграють важливу роль у професійному самовизначенні молоді – зокрема, у виборі кар’єри науковця чи викладача, що є важливим чинником у формуванні якісного кадрового резерву закладів вищої освіти.

Інформацію підготували  завідувач кафедри ТС і ЗТД 

Василь ДУГАНЕЦЬ і  доцент Руслана СЕМЕНИШЕНА.