Дисципліна «Фізіологія тварин» являється фундаментальною дисципліною у плані підготовки здобувачів за спеціальністю 211 Ветеринарна медицина. Фізіологія являється експериментальною і, одночасно, й теоретичною наукою. Її зв’язок із багатьма біологічними, ветеринарними, медичними, біохімічними та іншими науками сприяє розширенню методів і методик фізіологічних досліджень, спонукає до винайдення нових прогресивних діагностичних прийомів у моделюванні теоретико практичних ситуацій із застосуванням на практиці. Науково-дослідна робота студентів сприяє глибшому вивченню дисципліни, активізує творче фахове мислення та вироблення у здобувачів, майбутніх лікарів, лікарського мислення.
Здобувачі, у вільний від занять час, згідно складеного і проголосованого членами гуртка плану, відвідують науковий студентський гурток «Юний фізіолог». Тут проводяться цікаві, як практичні так і теоретичні дискусійні бесіди, здобувачі готують доповіді обговорюють їх і роблять свої висновки. Студенти вивчають впливи змін зовнішнього середовища, біоритмів на перебіг метаболізму і роботу фізіологічних процесів у здорових тварин на різні системи органів травлення, виділення, дихання тощо. Здобувачі наукового гуртка беруть активну участь у роботі міжнародних та всеукраїнських наукових конференцій. З вересня 2024 року студенти гуртка брали участь у студентських наукових конференціях.
Згідно плану провели засідання студентського наукового гуртка «Юний фізіолог». Досліджували вплив зміни температурного режиму на серцево-судинну і дихальну системи кішки. При дослідженні деяких систем органів кішки дотримувались правил поводження із тваринами і не проводили над нею жодних больових прийомів. Тварину досліджували шляхом пальпації органів, що находяться у відповідній проекції до шкіри, вимірювали температуру тіла при знаходженні її на свіжому повітрі та в приміщенні. Здобувачі записували результати отриманих досліджень, обмінювались думками, заслуховували пропозиції і робили висновки.
Вважаю, що заняття студентського наукового гуртка «Юний фізіолог», сприяє покращенню навчального процесу, розширює знання з предмету, виявляє зацікавленість у деяких студентів до наукових досліджень і бажання продовжувати навчання в аспірантурі та згуртовує студентський колектив на курсі і на факультеті.
Інформацію підготувала доцент кафедри нормальної та патологічної морфології і фізіології Надія Слюсар.