Навчально-методичним відділом забезпечення якості вищої освіти Закладу вищої освіти «Подільський державний університет» було проведено опитування серед здобувачів вищої освіти з питань організації освітнього процесу та якості освітнього середовища. В опитуванні, що проводилось шляхом анкетування, взяли участь 1686 респондентів. Найактивнішими учасниками стали здобувачі вищої освіти інженерно-технічного факультету та факультету агротехнологій і природокористування.
Аналіз анкет засвідчив, що для більшості опитаних респондентів (а це понад 74% від загальної їх кількості), знання уміння й навички, отримані під час навчання на освітній програмі, достатні для їх майбутньої професійної діяльності. Для більш ніж 82% респондентів зрозумілими є мета і завдання, які анонсують науково-педагогічні працівники перед початком заняття.


Через світову пандемію, а тепер і воєнний стан в Україні, було впроваджено змішану форму навчання з широким використанням інформаційних технологій, серед яких 85% здобувачів виділяють систему MOODLE як найбільш ефективний засіб дистанційної комунікації для проведення поточного, підсумкового (семестрового) контролю і 84% респондентів надають перевагу проведенню семестрового екзамену на цій платформі.

Під час навчання в дистанційному режимі важливим є наявність літератури, необхідних методичних матеріалів, наповненість навчальних курсів. Повну забезпеченість необхідними ресурсами у своїх відповідях підтвердили 75% здобувачів вищої освіти, проте 23,5% відзначають часткову забезпеченість, що вимагає посилення уваги викладачів до навчально-методичної роботи.

Майже 70% респондентів використовують інформацію, розміщену на офіційному сайті університету, для навчання і наукових досліджень. Повноту (зміст) інформації, розміщеної на сайті університету, 64% здобувачів, що брали участь у анкетуванні, оцінили на «відмінно», на «добре» – 21%.

Використання зворотного зв’язку є дієвим інструментом для отримання інформації щодо сприйняття студентами навчального матеріалу і отримання ними запланованих результатів навчання. Переважна більшість опитаних здобувачів вищої освіти оцінили на «відмінно» якість взаємодії адміністрації університету зі студентами (65%), на «добре» – 21,5%.

Успіх викладача зумовлений не лише власними професійними здобутками, але й здатністю налагодити сталі комунікаційні стосунки зі студентами, що відмічають в своїх анкетах здобувачі, оцінюючи ставлення викладачів до студентів: 61% – на «відмінно», 26,5% – на «добре».
Позааудиторна виховна робота в ЗВО «ПДУ» проводиться за активної участі студентського самоврядування, завдяки ініціативності та самостійності студентів і за педагогічної допомоги викладацького колективу. Отримані результати засвідчили, що в більшості студенти поінформовані про функціонування в університеті студентського парламенту – 78% респондентів, а 38% опитаних хотіли б брати участь у діяльності органів студентського самоврядування. Також слід відмітити інтенсивне залучення кураторами здобувачів до суспільного життя університету, що підтверджено позитивними відповідями респондентів.

Для більш детального ознайомлення з результатами анкетування, на сайті Університету розміщені анкети в розділі «Моніторинг якості освіти в університеті» https://www.pdatu.edu.ua/monitorynh-iakosti-osvity-v-universyteti.html