Бесіда студентської ради навчально-наукового інституту харчових технологій про плагіат і цькування

28 листопада 2024 року студентська рада навчально-наукового інституту харчових технологій провела бесіду для здобувачів вищої освіти на теми: «Антиплагіат: збереження академічної доброчесності» і «Цькування та булінг».

До учасників бесіди звернулись доцент Наталія ПУСТОВА (кандидат сільськогосподарських наук, відповідальна з виховної та організаційної роботи ННІХТ) та доцент Тетяна КОВАЛЬ (кандидат сільськогосподарських наук, профорг ННІХТ), які пояснили основні аспекти академічної доброчесності за підготовки наукових робіт, праць і публікацій здобувачами вищої освіти у період навчання, а також про конкуренцію та толерантність у студентському середовищі – протидії цькуванню й булінгу.

Спікерами бесіди – Анжелікою РАТУШНЯК (заступник з організаційної роботи голови студентської ради ННІХТ) та Іриною МАЗОРЧУК (голова студентської ради ННІХТ) було розглянуто основні моменти виникнення плагіату та як цьому запобігти:

«Плагіат - це серйозна проблема, яка вимагає спільних зусиль для її подолання. Навчання, доступність ресурсів, створення довіри – це ключові кроки для запобігання плагіату та збереження академічної доброчесності.

Основні причини та чинники, що сприяють плагіату:

  • Студенти часто відчувають величезний тиск, щоб досягти успіху, і можуть вдаватися до плагіату, щоб отримати високі оцінки.
  • Напружений навчальний графік та велике навантаження можуть призвести до того, що студенти не мають часу на належне дослідження та написання власної роботи.
  • Не всі студенти знають, як правильно цитувати джерела, що може призвести до випадкового плагіату.
  • Легкий доступ до онлайн-ресурсів, сприяє поширенню плагіату.

Заходи із запобігання і попередження плагіату:

  • Навчання студентів про академічну доброчесність та правила цитування.
  • Надання студентам достатньо часу для виконання завдань, щоб вони могли провести дослідження та написати оригінальні роботи.
  • Створення атмосфери довіри та відкритого спілкування між студентами та викладачами.»

 

 

Ірина МАЗОРЧУК розповіла присутнім, як реагувати на перші сигнали цькування у студентському колективі і до кого звертатись про допомогу. А також, зазначила основи виникнення та протидії булінгу:

«Чому виникає булінг?:

  • Деякі люди мають проблеми з самооцінкою, і вони прагнуть компенсувати їх за рахунок інших.
  • Деякі люди бажають контролювати інших і отримувати задоволення від своєї влади над ними.
  • Цькування може бути результатом впливу оточення, де насильство та агресія є нормою.

Роль викладачів у боротьбі з булінгом:

  • Викладачі повинні усвідомлювати, що булінг є серйозною проблемою.
  • Викладачі повинні створити безпечне середовище, де студенти почувають себе комфортно.
  • Викладачі повинні навчити студентів навичкам спілкування та вирішення конфліктів.

Запобігання булінгу – це спільна відповідальність університету, батьків та суспільства. Важливо створити атмосферу взаємоповаги, толерантності та підтримки в освітньому середовищі.»

 

 

Матеріал підготовлено Студентською радою ННІХТ